بهينه سازي ابر برچسب ها (Optimized Metatags)
به طور کلي ما دو ابر برچسب داريم:
1. ابر برچسب توصيفات
2. ابر برچسب کلمات کليدي
بعضي موتورهاي جستجو ممکن هست ابر توصيف (meta description) را به عنوان بخشي از نتايج موتور جستجو نمايش دهند، اما ابر کلمات کليدي (meta keyword) در نتايج جستجو ظاهر نمي شوند.يک توافق عمومي بين متخصصين SEO هست که ابر برچسب ها ديگر منسوخ شده اند. با اين حال، بسياري ديگر از همين متخصصين استفاده از ابر برچسب ها را در وب سايت هاي خود ادامه مي دهند.براي گوگل، اضافه نمودن ابر تگ توصيفات، نتيجه اي در نيرومند سازي صفحات در نتايج موتور جستجو نمي دهد (SERPs)، اما اين توصيف ممکن است براي توصيف ليست(SERP (Search Engine Results Page در گوگل استفاده شود. Yahoo! عنوان کرده که اين موتور جستجو از ابر برچسب کلمات کليدي براي رتبه بندي سايت ها استفاده مي کند. از اين رو احساس مي شود که استفاده از اين ابر تگ همچنان براي موتور هاي جستجويي مثل ياهو مهم مي باشد.
ابر برچسب ها چه شکلي هستند؟
شما مي توانيد اين کد زير را در قسمت head صفحه وب سايت خود قرار بدهيد:
راهنمايي در مورد ابر برچسب توصيفات
مهمترين راهنمايي براي يک ابر برچسب توصيفي خوب بدين صورت مي باشد:
1. از کلمات کليدي در داخل ابر برچسب توصيفي استفاده کنيد.
2. از تکرار بيش از حد کلمات پرهيز کنيد، اما سعي به استفاده از کلمات کليدي با ترکيب هاي چند گانه کنيد.
3. براي ابر برچسب توصيفي يک وب سايت حداکثر تا 150 کارکتر استفاده کنيد.
4. براي هر صفحه ابر برچسب توصيفي متفاوتي را استفاده کنيد، بطوريکه هر صفحه متفاوت باشد و با اين کار شانس پيدا شدن در صورتي که عنواني مناسب و توصيفي خوب براي ان قرار دهيد بيشتر خواهد شد.
ابر برچسب ربات
يک ابر برچسب مهم که شما ممکن هست بعضي وقت ها نياز به استفاده از آن باشيد ابر برچسب ربات (Robots) مي باشد، که به اين شکل مي باشد:
با استفاده از اين ابر برچسب، شما مي توانيد به يک عنکبوت (spider) يا يک (robot) بگوييد که شما نمي خواهيد بعضي از صفحات شما شاخص گذاري شود، يا شما نمي خواهيد که لينک هاي شما دنبال شوند.
نويسنده: بابک رستمي
درباره این سایت